fbpx
    • Lietuvos
      • English
  • login

  • Renginio data: 2018-10-15

    Renginio vieta: Viešbutis „Radisson Blu Royal Astorija", Didžioji g. 35/2, Vilnius

    Žmonės darbe jaučiasi įsitraukę ar neįsitraukę dėl įvairiausių priežasčių. Tačiau kad ir kokios tos priežastys būtų, tyrimai rodo, kad efektyvumo, t.y. pasiektų rezultatų skirtumas tarp įsitraukusių ir neįsitraukusių (pvz., pardavimo) darbuotojų siekia 120 proc. Kuo  gali šiuolaikinė personalo vadyba padėti, didinant įsitraukimą ir siekiant geriausių rezultatų? Kas yra vis dar veiksminga „klasika“, o kas – modernus džiazas?

    ISM dėstytoja Margarita Pilkienė su renginio dalyvėmis aptarė aktualiausias personalo funkcijas – tokias, kaip naujų darbuotojų įvedimas, tolimesnė motyvacija, bei jo išlaikymas. Pasak lektorės, didesnėse įmonėse yra svarbūs įvairūs žmonės, atliekantys skirtingus vaidmenis: strategas, pokyčių agentas, adminstracijos vadovas, darbuotojų čempionas, palaikantis ryšį su jais… Vienas žmogus negali visko padaryti. Įvairioms veiklos funkcijoms reikia įvairių gebėjimų, veiklų pasiskirstymo.

    Taigi, „klasika“ vis dar gyva. O jai būdinga specializacija. Tad labai svarbu tiksliai žinoti, kas organizacijoje vyksta (diagnozė), ir kurlink ji eina.

    Lektorė prognozavo, jog po 20-ties metų bus daugiau integruojančio vaidmens ir svarbesnis bus visumos matymas. Bus svarbu investuoti į darbuotojų veiklą, taikyti įvairias naujas programas. Tačiau viskas kainuoja ir tam, kad apskaičiuoti investicijų rezultatą, bus reikalingi duomenų analitikai.

    Turės keistis mokymosi tikslai. Vietoj chaotiško mokymosi daug svarbiau yra visuma – suvokti, vardan ko mes mokomės.

    Taps dar svarbesnis darbuotojų lojalumas, įsitraukimas, asmeninė atsakomybė, darbdavio,  įmonės įvaizdžio formavimas, aukšti darbo standartai.

    Taip pat labai svarbu darbo lankstumas, atvirumas ir skaidrumas bei iš to sekantis pasitikėjimas darbdaviu. Lietuvoje šiuo metu yra mažiausias pasitikėjimo indeksas, o tai atsiliepia ir darbo santykiams.

    Ateityje bus aktuali mentorystė abiem kryptimis – ne tik jaunesni mokysis iš vyresnių, bet ir vyresni iš jaunų.

    Pasak M.Pilkienės, visko centras yra strategija. Kaip geros vadovės turime apeiti visus įmonės „kampus“… Nuolat mokykimės iš nesėkmių ir įgyvendinkime pokyčius!

    Pranešėja pateikė inovacijų personalo valdyme pavyzdžius:

    • SAS: antistreso programa; laisvų zonų projektas.
    • Google: poilsio, žaidimų erdvės, apmokamos masažo erdvės.
    • Nissan: grįžo prie modelio, kai gamybos vadovai patys atsirenka darbuotojus.
    • Linkedin: Work hard-play hard; kūrybiškumo diena kartą per mėnesį.
    • Boston consulting group: skatina atvirumą.
    • Ford: komunikacijos tobulinimas, šalinant emocijas, remiantis tik faktais.
    • Rolls Roys: praktikantų programa.

    Populiarėjančios praktikos Lietuvoje:

    • Psichologinės sutarties suvokimas: ko tikimės vienas iš kitų? Žmonės tikisi vieno, vadovai kito. Komunikacija padeda išvengti nesusipratimų.
    • Sužaidybininmas (gamification).
    • Sociokratija (bendras sprendimų priėmimas).
    • Šešėliavimas. Gamyba ir prekyba bendradarbiauja, keičiasi informacija. Susikalbėjimas tarp skirtingų skyrių.
    • Komandų ugdymas.

    Nauja – gerai užmiršta sena. Nebūtinai nauja tiks…

    Ir pabaigai: motyvacinės priemonės neturi dar labiau pririšti prie darbo. Svarbu įtampos nuėmimas paties darbo metu, ne darbuotojo laisvalaikio saskaita.

    Apie lektorę:

    MARGARITA PILKIENĖ

    Organizacijos psichologijos programų  vadovė, psichologė

    Dėsto ISM Executive School Vadovų mokykloje, vadovauja Taikomosios organizacijos psichologijos programoms, dalyvauja tarptautiniuose moksliniuose lyderystės tyrimuose ir projektuose, atlieka tyrimus organizacijose, gilinasi į vadovavimo psichologijos temas, konsultuoja įmones vadybos bei personalo valdymo klausimais, atlieka 360, Denison ir kitus tyrimus organizacijose, teikia koučingo konsultacijas, rašo verslo atvejus (Case study) . Organizuoja ir veda Verslo atvejų (Case study) analizės vakarus. Vadovauja magistrų baigiamiesiems darbams, skelbia mokslinius straipsnius tarptautinėje spaudoje. Kėlė kvalifikaciją CEEMAN „International Management Teacher‘s Academy“, Adizes Institute, nuolat skaito savo tyrimų pagrindu parengtus pranešimus tarptautiniuose seminaruose ir konferencijose. Europos Darbo ir organizacijos psichologijos asociacijos narė, Lietuvos psichologų sąjungos ir Lietuvos psichodramos draugijos narė, aktyvi praktinių verslo forumų dalyvė. „Lyderių laiko“ projekto ISM „Švietimo lyderystės“ švietimo organizacijų vadovams magistrantūros vadovė.